zondag 12 februari 2012

Paksoi met kip en pinda's


Lang geleden heeft Ania dit voor me gemaakt, toen moest ik het met de chopsticks eten. Ik maak het best regelmatig, soort nostalgie...
En sinds Ania in China woont, weet ik dat het puur Chinees is ;)

Voor 2-3 personen:
200 g (bio) kipfilet in reepjes
50 ml sesamolie
50 ml sojasaus
2 handjes gepelde pinda's
3 bosuitjes in ringen
3 teentjes knoflook, in kleine stukjes
50-100 ml sweet chili saus
1 krop paksoi in reepjes
100 g rijst
peper naar smaak
Chopsticks ;)

Marineer de kip in sesamolie, sojasaus en peper 2 uur voor het koken.
Kook de rijst hoe je gewent bent. Ik ben, net als Nigella, getrouwd met mijn rijstkoker...
Na 2 uur de tijd bak de pinda's in een droge pan goudbruin, leg opzij.
Bak de kip, bosuitjes en knoflook in een wok. Als de kip klaar is voeg de sweet chili saus toe en paksoi, wok even totdat het slinkt. Aan het einde voeg de pinda's toe. Serveer met de rijst en natuurlijk met de chopsticks. 


Ania, veel liefs! We missen jou!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten